Chiakstering Life

アクセスカウンタ

zoom RSS 今年お初です 1st time of the year

<<   作成日時 : 2012/01/11 04:49   >>

ナイス ブログ気持玉 18 / トラックバック 1 / コメント 1

2012年がやってきました。今年はさてどういう一年になるのか。
2012 is here. I am very interested to see how this year is
going to be like.

はてさて年が明けたら初めてやる事にすべて”初”をつけたがる
私たち日本人ですが”初リハーサル”早速やって来ました。
YAGPに出る子達のコンテリハーサルをやりましたが、
あまりの作品の変化ぶりに唖然・・・
一つは新しい作品で駆け足で造り上げたからのもありますが、全く
違った作品になってしまっている・・・!
これが怖いんです、ホントに。。。
作品がいつの間にか変わってしまっている!!!

I just did my "first rehearsal of the year" the other day.
Well....
My piece looks totally different than when I choreographed!
I knew this would happen when I cannot touch it
for the long time... :(
It totally looks different from the way I did...


もう一つは古い作品ですがこっちもかなり変わったものになって
しまっていて。。。人によって体型も動きの表し方も違うので
作品を自分色にするのはいいのですが、振りやカウントさえもが
変わって来てしまっている...困った・・・
リハーサルって大事だな、とあらためて実感。
壊れてしまった動きや癖をなおすのにかなりの時間をかけて
ひとつずつ修正をする方が時間がかかります。

Another piece that I rehearsed was one of my old piece.
This one looks nothing like the original one but
She seems to make it on her own.
But both of them are not certain about the musicality and
count. I deeply felt "REHEARSAL" is the most important
thing to maintain the best quality of the piece.

そしてまた新しいニュースが私のもとへ。
シカゴで行われたYAGPで私の作品を踊った子が銅を獲得したとの事。
この子ともう一人、私が思いっきり妊娠中に依頼され新作品を創りました。
二作品、いっぺんに振りをあげていって急スピードで終了させたので
私的にもちょっと不安な点がありましたが、頑張ってくれた様です。

Good news arrived to me.
A girl whom I choreographed got a 3rd place for YAGP in Chicago.
I was really pregnant when I was creating this piece and quite
worried about me not be able to show what I really want.
Both of them seemed overwhelmed getting pieces done
so quick and dancing different movements.
I am glad that she managed that pressure somehow.

明日は代講で教えて、今月末から教えの復帰が決定しました。
あまり数は入れていませんが、オシメ代くらいにはなるかな。
いやぁオシメ使用量、半端ありません。。。
そして昨日は念願の「公園デビュー」まだまだルーキーな私たち。
今度はもうちょっと暖かい朝か昼間にしよぅ。。。(反省)

I substitute for one class tomorrow and I will come back
teaching regularly starting the end of this month.
I need to earn something for diapers!!!
We use so much diapers for her...!

今日は久しぶりに我が恩師、涌井先生とSkypeで
長電話。パワフルな先生にはいつも元気を頂けます。
今年の夏に日本に帰郷した際は、もっと作品を創りたいし、
バレエ復帰もしたいと正直に自分の気持ちを話せる先生。
小さい頃からずっと見守って下さっているので私の性格や
気持ちも人一倍理解して下さっています。

I talked to my super teacher on Skype today.
She has gotten so much energy to provide.
I have told her that I would like to make more of new pieces
and would like to come back to dance and all...
I feel very comfortable talking to her with honesty.
She knows me so much because she has known me for long
time since I was 6 years old.


母が2週間のヘルプを終え、無事日本に帰宅したようです。
この2週間、ここに居てくれた事は本当に大きかった。。
家族の思いやりとケアは私にとって最高のクリスマス
プレゼントでした。

My mother helped me for two good weeks after my delivery.
It was a HUGE HELP for all of our family.
This was one of my best Christmas gifts ever. Priceless....


画像

Photo credit: Anne Dibble

月別リンク

ブログ気持玉

クリックして気持ちを伝えよう!
ログインしてクリックすれば、自分のブログへのリンクが付きます。
→ログインへ
気持玉数 : 18
ナイス ナイス ナイス ナイス ナイス ナイス
ガッツ(がんばれ!) ガッツ(がんばれ!) ガッツ(がんばれ!) ガッツ(がんばれ!) ガッツ(がんばれ!) ガッツ(がんばれ!)
かわいい かわいい かわいい かわいい かわいい かわいい

トラックバック(1件)

タイトル (本文) ブログ名/日時
エアマックス 2013
今年お初です 1st time of the year Chiakstering Life /ウェブリブログ ...続きを見る
エアマックス 2013
2013/07/10 06:13

トラックバック用URL help


自分のブログにトラックバック記事作成(会員用) help

タイトル
本 文

コメント(1件)

内 容 ニックネーム/日時
私も涌井先生には元気をいただけます。とってもおだやかで厳しい先生ですよね
ワクイバレエ団せいとです★ジュニア
2012/04/14 12:24

コメントする help

ニックネーム
本 文
今年お初です 1st time of the year Chiakstering Life /BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる